Poviem vám smutný, ale pravdivý príbeh.
⠀
Pozval nás klient na veľkú párty. V centre mesta, v drahom podniku, spievali tam drahí speváci, veľké stoly sa prehýbali pod steakami pre stovky hostí. Toľko ľudí tam bolo pozvaných, že keď niektorí nemohli, ich kolegovia si volali svojich kamarátov a frajerky. O mesiac neskôr som išiel s tou mojou kontaktnou osobou na obed. Dozvedel som sa, že vedenie firmy zorganizovalo teambuilding pre svojich zamestnancov. Objednali ohnisko v parku, poobede, po pracovnej dobe. Mäso si mali ľudia doniesť vlastné, veď predsa každý nech má čo mu chutí.. ?
Chcete ultimátnu marketingovú radu?
⠀
Prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov – komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov a nízkych cien. Interný marketing, investovanie do zamestnancov, je minimálne rovnako tak dôležitý. Špeciálne na všetkých tých, ktorí prichádzajú so zákazníkmi do kontaktu – predavači, čašníci, zákaznícka podpora atď.
Ale pozor! Nie je to len o peniazoch, ktoré vám ľudia môžu zarobiť. Je to aj o tom, koľko môžete naopak stratiť.
Takíto najmenej platení ľudia majú totiž často moc úplne zničiť váš biznis a reputáciu. Napr. USA je povolanie čašník jedným z mála, ktoré zo zákona môže zarábať menej ako minimálnu mzdu, t. j. od 2,13 $/hodinu (minimálka je tam 7,25 $). A práve oni rozhodujú o celkovom zážitku z podniku, že sa doň už nikdy nevrátite. Dôkazom toho nech je reportáž z najhoršie hodnoteného baru v Česku.
Ako bol autor prekvapený, keď zistil, že to hodnotenie si krčma vôbec nezaslúži. Celé to stálo a padalo na zamestnancoch, ktorí boli neochotní a nepríjemní až natoľko, že ľudí vyprovokovali k zlým recenziám. Majiteľ personál vymenil, ale značka s poškvrneným menom ostala.

Spokojní zamestnanci sú vaša najlepšia reklama ?
Pamätajte teda: Úsmev zákazníka začína úsmevom spolupracovníka. Staráte sa vo firme adekvátne o šťastie svojich kolegov? Veríme, že áno ❤️