Poviem vám smutný, ale pravdivý príbeh. 


Pozval nás klient na veľkú párty. V centre mesta, v drahom podniku, spievali tam drahí speváci, veľké stoly sa prehýbali pod steakami pre stovky hostí. Toľko ľudí tam bolo pozvaných, že keď niektorí nemohli, ich kolegovia si volali svojich kamarátov a frajerky.
O mesiac neskôr som išiel s tou mojou kontaktnou osobou na obed. Dozvedel som sa, že vedenie firmy zorganizovalo teambuilding pre svojich zamestnancov. Objednali ohnisko v parku, poobede, po pracovnej dobe. Mäso si mali ľudia doniesť vlastné, veď predsa každý nech má čo mu chutí.. ?

Chcete ultimátnu marketingovú radu? 


Prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov – komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov a nízkych cien.
Interný marketing, investovanie do zamestnancov, je minimálne rovnako tak dôležitý.  Špeciálne na všetkých tých, ktorí prichádzajú so zákazníkmi do kontaktu – predavači, čašníci, zákaznícka podpora atď.

Ľudia, ktorí sú tvárou vašej firmy, ktorí vás reprezentujú keď sa práve nepozeráte, sú tí zodpovední za akvizíciu, konverziu, retenciu. Ak sa postaráte o nich, oni sa postarajú o zákazníkov.
Presvedčte sa sami a pozrite si recenziu (skrytú kameru) najlepšie hodnoteného hotela na celom Slovensku. Sú to síce krásne chatky v peknej lokalite, za výbornú cenu a s jedlom, že človeku až bolo ľúto do toho pichnúť nožíkom. Rozdielový však bol personál. Vyhoveli všetkým požiadavkám zákazníka, ešte aj eskort mu boli ochotní zavolať ?  

Ale pozor! Nie je to len o peniazoch, ktoré vám ľudia môžu zarobiť. Je to aj o tom, koľko môžete naopak stratiť.

Takíto najmenej platení ľudia majú totiž často moc úplne zničiť váš biznis a reputáciu. Napr. USA je povolanie čašník jedným z mála, ktoré zo zákona môže zarábať menej ako minimálnu mzdu, t. j. od 2,13 $/hodinu (minimálka je tam 7,25 $). A práve oni rozhodujú o celkovom zážitku z podniku, že sa doň už nikdy nevrátite. Dôkazom toho nech je reportáž z najhoršie hodnoteného baru v Česku.

Vzdelávate sa radšej pozeraním videí alebo počúvaním? Tak odoberajte kanál Filip Kuna, kde vám každý týždeň prináša zaujímavé príbehy zo sveta marketingu ▶️

Ako bol autor prekvapený, keď zistil, že to hodnotenie si krčma vôbec nezaslúži. Celé to stálo a padalo na zamestnancoch, ktorí boli neochotní a nepríjemní až natoľko, že ľudí vyprovokovali k zlým recenziám. Majiteľ personál vymenil, ale značka s poškvrneným menom ostala.

zamestnanec

Spokojní zamestnanci sú vaša najlepšia reklama ?

Pamätajte teda: Úsmev zákazníka začína úsmevom spolupracovníka. Staráte sa vo firme adekvátne o šťastie svojich kolegov? Veríme, že áno ❤️

Toto je ukážka z nášho kurzu 26 najväčších tajomstiev marketingových profíkov. Ak sa vám tento článok páčil, potom si ten kurz zamilujete. Stačí zadať emailovú adresu a pravidelne budete dostávať takéto zaujímavé tipy. A to všetko zadarminko. ?

 

MÁTE OTÁZKU?

KONTAKTUJTE NÁS!

+421 917 435 009
mamzaujem@strossle.com

kontaktný formulár

This will close in 0 seconds