Adblock a iné nočné mory marketérov.

V súčasnosti máme katastrofálnu digitálnu klímu, obzvlášť v mediálnom a reklamnom svete,” začína Smolak. “V severských krajinách má 45 % obyvateľov nainštalovaný Adblock, z toho 70 % užívateľov je mladších ako 30 rokov. Osloviť mladých ľudí tradičnými formami reklamy je takmer nemožné. Prichádza digitálna revolúcia. Ak sa jej neprispôsobíme, zničí náš biznis a spôsob komunikácie. Je to len otázka času,” hovorí.

Ďalší problém, ktorý vnímam vo svete reklamy a médií, vysvetlím na hudobnom priemysle. Hudobný priemysel sa musel prispôsobiť súčasnej digitálnej dobe a pochopiť, že ľudia už viac nemajú záujem kupovať fyzické CD. Užívatelia si chcú vytvárať vlastné playlisty a tie ukladať a zdieľať cez sociálne siete. Preto vznikli dnes veľmi úspešné aplikácie ako Spotify. Myslím si, že v našom priemysle sme to ešte nepochopili. Kopírujeme formáty, KPI metriky, rovnako ako sme to robili offline. Musíme sa čo najskôr prispôsobiť budúcnosti a zmenám, ktoré so sebou prináša,” myslí si Smolak.

Virálna kampaň vďaka 11-ročnému chlapcovi

Mason Ramsey miloval vystupovanie a spev, ale chýbalo mu publikum. Rozhodol sa ísť spievať do najbližšieho obchodného centra Walmart. Nemohol tušiť, že jeho vystúpenie niekto nahrá a zverejní na internete. Video sa stalo virálnym, v priebehu 1 a pol týždňa dosiahlo 700 mil. videní, chlapca na Instagrame začali sledovať 2 milióny ľudí. Po dvoch týždňoch od publikácie vystupoval na svetoznámom americkom festivale Coachella. Z absolútne neznámej osoby sa stal svetovou hviezdou,” hovorí Smolak.

“Aj toto je sila dobrého obsahu. Virálne video z Walmartu sa stalo kampaňou s najväčším potenciálom. Uvedomili si, že je potrebné zmeniť svoju komunikačnú stratégiu, sústrediť sa viac na príbehy a kvalitný obsah. Investovať všetky peniaze do televíznych reklám už nefunguje. Walmart najal Masona, aby sa stal ambasádorom ich značky, spoločne cestujú a vystupujú po celej Amerike. Publikum je potrebné zaujať, potom prídu aj lajky, zdieľania a úspech,” myslí si Smolak.

 

 

MÁTE OTÁZKU?

KONTAKTUJTE NÁS!

+421 917 435 009
mamzaujem@strossle.com

kontaktný formulár

This will close in 0 seconds