Takmer každý skúsený online marketér už niekedy inzeroval na Facebooku, poprípade Instagrame. Nech už predávate čokoľvek, od hryzadiel pre malé batoľatá po kosmodisk pre starú mamu, je to taká veľká platforma, že na nej dokážete osloviť takmer akúkoľvek cieľovú skupinu.

Domáce médiá sa zase vyznačujú vyššou dôveryhodnosťou a mimoriadne kvalitnou návštevnosťou. Redakcie poznajú svojich používateľov, ich problémy a túžby, vďaka čomu sú schopné naservírovať vhodný obsah. Problémom je, že týchto online médií je veľmi veľa. Každé má rozdielnu návštevnosť, cenníky, podmienky inzercie, druhy formátov atď.

Strossle je spôsob, ako využiť to najlepšie z oboch svetov – veľký zásah a kvalitnú návštevnosť. Technológiu používa viac ako 100 veľkých a prestížnych domácich médií, čiže za zlomok času získate prístup k svojej cieľovej skupine, ktorá je v nálade objavovať nové veci, konzumovať zaujímavý obsah.

Porovnanie so sociálnymi sieťami

Po tom, čo Neopublic zverejnil prípadovú štúdiu, ako sa vďaka Strossle môžete dostať do viac ako 100 prestížnych médií za menej ako 15 minút, sme sa rozhodli preštudovať čísla do hĺbky. Je na sociálnych sieťach naozaj každý, alebo je to skôr bublina? Môžu médiá poskytnúť niečo unikátne, prečo by ich žiadna firma nemala vynechať pri svojom komunikačnom plánovaní?

Prieskum najväčšej domácej nezávislej prieskumnej agentúry 2muse zisťoval, koľko Slovákov používa tri populárne sociálne siete. Vo februári 2019 ich bolo na Facebooku 56 %, na Instagrame 20 % a na Linkedlne iba 4 %. Inými slovami, ak by ste komunikovali iba cez tieto kanály, tak na Facebooku nezasiahnete 44 zo 100 a na Instagrame až 80 zo 100 Slovákov. 

Naproti tomu podľa výročnej správy IAB Slovakia v slovenských médiách zasiahnete reklamou až 80 % všetkých Slovákov. To je o 40 % viac ako na Facebooku a 400 % viac ako na Instagrame. No a keďže podľa Gemius Audience navštívi médiá zapojené v Strossle 80 % všetkých online používateľov, je to spolu 64 %, teda o 15 % viac ako na Facebooku, 2,2-krát viac ako na Instagrame a 15-krát viac ako na LinkedIne. 

Rozdelenie podľa obsahových kategórií 

Strossle využíva kontextuálne cielenie, teda preferuje zobrazenie reklamy príbuznej k téme článku či druhu média, v ktorom sa návštevník nachádza. Zaujímavý je preto tiež pohľad na rozdelenie podľa jednotlivých obsahových kategórií portálov. 

Najviac ľudí na Slovensku sleduje spravodajstvo, mesačne až 1,9 milióna unikátnych používateľov. Z tejto skupiny vďaka sieti Strossle ste schopní osloviť 73 % všetkých návštevníkov. Nasleduje bulvár s 1,3 milióna používateľmi a 86 % zásahom, ženské weby s 1,2 milióna používateľmi a 53 % zásahom. 

Najmenší záujem na Slovensku podľa rebríčkov IAB Slovakia je o servery z kategórií bývanie a reality, ktoré navštevuje „iba“ 305-tisíc ľudí (zásah Strossle 52 %), a servery o cestovaní, ktoré navštívilo 258-tisíc ľudí (zásah Strossle 82 %).

Sociodemografické rozdelenie

 

Analýza návštevností a čísel ukázala ešte niekoľko zaujímavostí:

  1. Najviac „surferov“ je vo veku 25 – 34 rokov (611-tisíc), nasledovaných 35- až 44-ročnými (586-tisíc). V sieti Strossle zasiahnete zhodne 81 % používateľov v oboch kategóriách.
  2. Najviac návštevníkov patrí podľa socioekonomickej klasifikácie do kategórie A, teda tej najlepšie zarábajúcej – 559-tisíc. Zásah Strossle v tejto kategórii je takmer 86 %.
  3. Z pohľadu najvyššieho dosiahnutého vzdelania najviac používateľov skončilo strednú školu s maturitou – 1,048 milióna. Tým sú v pätách ukončení vysokoškoláci, ktorých je však „len“ 583-tisíc. V Strossle sieti zasiahnete 81 %, resp. 85 % z nich. 

Veríme, že tieto čísla sú dostatočne inšpiratívne, aby ste zakomponovali aj využitie slovenských médií do svojej komunikácie. Napíšte nám a radi vám pomôžeme pri nastavení kampaní a dosiahnutí želaných výsledkov.

Za tie roky nám rukami prešli tisíce kampaní. Napíšte nám a my vám radi poradíme, ako tvoriť obsah, ktorý vám zafunguje.

 

“Staň sa expertom na content marketing”

Prelúskaj sa našimi ebookmi a webinármi a získaj nové vedomosti.

Začni