Tak, ako celá natívna reklama, aj Strossle sa ako distribučný nástroj neprestajne vyvíja. Investícia do natívnej reklamy už dávno nie je limitovaná len na promovanie obsahu na stránke. Prostredníctvom natívnej reklamy toho viete odprezentovať oveľa viac, ako si myslíte. Natívna reklama vie informovať, zabaviť a dokonca aj zapojiť čitateľa do určitej formy konverzie.  

Predstaviť si to môžeme na SEE THINK DO CARE modeli. Pre správne oslovenie zákazníka je potrebné si osvojiť jeho nákupné správanie, ktoré má 4 fázy: vidieť (see), rozmýšľať (think), konať (do) a starať sa (care). Každá z týchto fáz si vyžaduje  prispôsobený obsah pre správne oslovenie zákazníka v nej.

See fáza – Buďte videní:

V tejto fáze oslovujete potenciálnych zákazníkov, ktorí možno nemajú úmysel si niečo kúpiť, pretože to práve nepotrebujú, ale v budúcnosti by mohli. Tento stav zasahuje najširšie publikum. 

Fáza See sa vyznačuje oboznamovaním diváka a potenciálneho zákazníka o vašom produkte či službe. Reklama je vašim “výkladom v obchode”. Ukazujete svoj produkt, službu, značku alebo myšlienku a pozývate zákazníka, aby nazrel do vášho biznisu. Nebojte sa preto spraviť z vášho produktu centrum pozornosti. Použite ho ako obrázok v kreatíve a nadpisom podčiarknite jeho vlastnosti. Reklama pritom môže odkazovať priamo na produktovú stránku. Zvyšovanie povedomia v mysliach zákazníkov je dlhodobý proces, ktorý sa vypláca v momente, kedy zákazník uskutočňuje nákup – a jeho rozhodnutie ovplyvní práve povedomie o vašej značke. (Prečítajte si prípadovú štúdiu značky Nissan a ako ju Strossle pomohol zviditeľniť). Ide o natívny spôsob širokého budovania povedomia o značke. Použitie názvu značky v nadpise vie zákazníka taktiež osloviť. Omnoho lepšie pre zákazníka znie “Najnovší mobil od Samsungu” ako “Najnovší mobil od veľkej juhokórejskej firmy”. Pri týchto kreatívach môže byť síce miera prekliku horšia, avšak je to formát budovania značky, a preto to nie je podstatné. Dôležitejšie skôr je, aby mala reklama čo najväčší zásah a počet impresií.  

Kam môže reklama odkazovať: produktová stránka, micro page, natívne články, fotogalérie, video, atď.

Pýtate sa, ako vám a vašim klientom môže pomôcť reklama v reklamnej sieti Strossle? Dozviete sa to v našej videovizitke.

Think fáza – presvedčte zákazníka, že vaša značka je tá, pre ktorú sa rozhodnúť:

Fáza Think zachytáva zákazníkov v momente, kedy vedia, že váš produkt či služba existuje (okolo výkladu už prešli) a premýšľajú nad tým, či si ho zaobstarať. Tento stav cieli na publikum, ktoré si je vedomé svojich chýbajúcich potrieb.

V štádiu, keď zákazník premýšľa o zakúpení vášho produktu a služby,  porovnáva ich s inými a racionalizuje svoje rozhodnutie. Chce preto získať čo najviac informácií, ponoriť sa do témy a čo najviac sa priblížiť k riešeniu svojho problému. Najvhodnejšie nadpisy pre natívnu reklamu na spustenie rozmýšľania sú otázky. Vyvolávajú v čitateľovi určitú zvedavosť a možno práve takúto formu postrčenia potrebujú. Lákajú nás dozvedieť sa niečo viac, rozmýšľať o produktoch/službách a po prečítaní článku cítime určitú satisfakciu, pretože sme neodišli naprázdno, ale s novými a užitočnými informáciami. S vhodným spojením vašej značky a obsahu vzniká v mysliach zákazníkov pozitívne prepojenie. 

Tvorba obsahu a jeho distribúcia je v tomto štádiu kľúčová, nakoľko môže zákazníka presvedčiť o kúpe a previesť ho do štádia Do. Musíte vytvoriť obsah, ktorý bude popisný ale zároveň zaujímavý, aby ste zákazníka udržali a ideálne naviedli konzumovať ďalší obsah. Nebojte sa A/B testovať rôzne nadpisy. Nájdite ten, ktorý vám prináša najkvalitnejšie návštevy, má vysokú mieru prekliku a zníži tak cenu za klik v Strossle sieti. Keď sa rozhodujete o tom, či je vhodný senzačný (clickbait) alebo skôr seriózny nadpis, prečítajte si prípadovú štúdiu s Peugeot.

Príklad obsahu vhodného pre túto formu: blogy, natívne články, odborné články, PR články, recenzie,…

Do fáza – zákazník vykonáva akciu, splní to, čo od neho chcete 

Fáza “Do” väčšinou predstavuje nákup, môže to však byť akákoľvek konverzia ako napríklad: vyplnenie kontaktného formulára na webe, stiahnutie aplikácie, zapojenie sa do súťaže, alebo vyplnenie zábavného kvízu Keď návštevník prejaví záujem o testovaciu jazdu a vyplní formulár, pre obchodníka to znamená cenný kontakt na potenciálneho zákazníka. Rovnako to je napríklad so vzorkami zadarmo. Je to efektívny spôsob budovania dôvery a vytvárania určitého vzťahu so zákazníkmi. Pre túto fázu sú vhodné takzvané “konverzné nadpisy”, ktoré už na prvý pohľad danú konverziu naznačujú a tým pádom na nich klikajú ľudia, ktorí majú záujem ju aj uskutočniť. Konverzné nadpisy môžu vyzerať takto: Objednajte si vzorky zdarma…., Vyplňte formulár…, Vyskúšajte testovaciu jazdu… a podobne. Tematický obrázok produktu, alebo čohokoľvek s čím to súvisí je skvelé doplnenie reklamy.  

PRO TIP: Ak ponúkate newsletter, webové semináre alebo bezplatné kurzy, propagujte ich vo svojej natívnej reklamnej kampani. Dobrý nápad je tiež ísť nad rámec „tradičného“ obsahu a ponúkať niečo kreatívnejšie, ako sú kvízy a hry. Tieto typy obsahu sú inzerentmi stále málo využívané, ale pre publikum najviac atraktívne. Preto môžu prinášať dokonca lepšie výsledky ako tradičný obsah. Najdôležitejšie je vyzvať zákazníka k akcii, ktorú chcete, aby urobil.

Care – poslednou fázou je starostlivosť o vašich zákazníkov

Vo fáze Care komunikujete so spotrebiteľmi, ktorí už u vás nakúpili, čiže sa stali vašimi zákazníkmi. Je dôležité tomuto segmentu vašich zákazníkov ukázať, že si ich vážite. Môžete im to dať najavo rôznymi spôsobmi. Skúste ich odmeniť nejakou drobnosťou, alebo pripomenúť servisnú prehliadku. Pribaľte im k objednávke personalizovaný odkaz či pošlite zľavový kód na ďalší nákup. Budovaním emočného vzťahu so zákazníkom si zaisťujete jeho lojálnosť k značke. Ďalšími príkladmi môžu byť špeciálne servisné bonusy, programy pre lojálnych zákazníkov formou klubových kartičiek, súťaže, webináre zadarmo a podobne. Akoby povedal odborník na obsahový marketing Filip Kuna: “ukážte srdiečko ♥”. Strossle pre túto fázu nie je vhodným kanálom, keďže nezbierame žiadne údaje o zákazníkoch, ktoré by zasahovali do ich súkromia.

PRO TIP: Komunikujte so zákazníkmi napriamo, uvidíte, že milý hlas v telefóne je viac, ako skopírovaný e-mail.
Strossle je efektívna voľba v rôznych fázach cesty kupujúceho. Aby ste si však mohli vychutnať výhody tohto reklamného prístupu, musíte zistiť, v akej fáze sa cieľové publikum konkrétnej kampane nachádza. Odpoveď na túto otázku vám pomôže prispôsobiť vašu natívnu reklamu, aby sa stala čo najefektívnejšou. Použitím modelu See-Think-Do-Care môžete lepšie porozumieť svojmu publiku, môžete vytvoriť jasný plán, ako, čo a kde s nimi komunikovať a stanoviť si konkrétne metriky, ktoré vám ukážu, čo funguje a čo nefunguje. Veríme, že vás tento článok zaujal a inšpiroval; a ak si nie ste istý, ktorý obsah podporiť skôr, určite sa ozvite a spoločne to prekonzultujeme tak, aby výsledok stál za to.
Chcete sa stať expertom na obsahový marketing. Všetky naše skúsenosti zdieľame zadarmo cez naše webináre a ebooky. Preštudujte si ich, aplikujte a získajte toľko zákazníkov, že ich budete lopatou prehadzovať. 😊