Vyberte stranu

Banka chce byť v akvizičných kampaniach kreatívna.

Získavanie nových zákazníkov vo finančnom sektore je čoraz náročnejšie. Konkurenčný súboj 27 bánk na Slovensku vyhnal ceny za preklik vo vyhľadávačoch nad 2 eurá. V aukčnom nakupovaní sa tak jedná o najdrahšie kategórie.

V takomto prostredí chce byť Raiffeisen banka vo svojich akvizičných kampaniach kreatívna, využíva nové kanály a nástroje. Cieľom v online je získavanie dopytov, budovanie povedomia o produktoch a ich benefitoch, zapojenie sa cieľovej skupiny.

Online team Zenithmedia, ktorý pre banku zastrešuje mediálny nákup, preto rád skúša inovatívne komunikačné formáty. Video považuje za výborný nástroj, ako odovzdať kampaňové posolstvo. Avšak v Reiffeisen banke o efektivite klasických formátov, ako napr. pre-rolls, majú už dlhšie pochybnosti. Vnímajú ich ako otravné a so zlým užívateľským zážitkom, kedy diváci len čakajú na “Skip ad” tlačidlo.

Inovatívny video formát

Z týchto dôvodov sa rozhodli otestovať nový video overlay formát od Strossle. Jedná sa o pozíciu v odporúčacích boxoch na weboch prémiových vydavateľstiev. Návštevníci sú po dočítaní článkov v nálade konzumovať ďalší obsah. Algoritmus, ktorý vyhodnocuje používateľove záujmy, odporučí iný obsah z daného média. Do takéhoto mixu vloží aj odkaz na kampaň Raiffeisen banky.

Po kliku sa používateľovi zobrazí okno, v ktorom sa automaticky začne prehrávať video. Kreatíva prispôsobená klientovým požiadavkám obsahovala tiež doplňujúci text a tlačidlo na kontaktný formulár banky. Tým, že je návštevník v nálade konzumovať obsah, reklamu má označenú, ponúkanú podľa kontextu a neopúšťa web média, býva engagement formátu vysoký. Nadpriemerné výsledky v porovnaní s klasickými pre-rollmi dosahuje nielen dopozeranosť videa, ale aj ďalšia interakcia s reklamou, t. j. preklikovosť.

Po kliknutí na reklamu ostáva používateľ na webe média. Celú obrazovku a pozornosť má potom inzerent len “pre seba”.

Výsledky

V rámci brand awareness kampane bolo účelom podporiť povedomie o úverovom produkte Raiffeisen banky. Sledované boli preklikovosť (click through rate) na cieľovú stránku, dĺžka návštev a bounce rate, t. j. miera okamžitých odchodov. Doplňujúcim parametrom bol tiež počet získaných leadov = odoslaných kontaktných formulárov.

Z pohľadu kvality návštev, ktoré prišli na web, bol v porovnaní s bannermi priemerný čas strávený na stránke o 130% dlhší a miera okamžitých odchodov o 17% nižšia. Zároveň v priemere 2x viac ľudí zanechalo svoje kontaktné údaje v porovnaní s ďalšími sledovanými display formátmi.

Kampaň v agentúre hodnotia pozitívne. Miroslav Pagáč, digital director v Zenithmedia, hovorí: “Ak sa pozrieme na jednotlivé ciele, sme veľmi spokojní s výsledkami – z pohľadu povedomia o značke ako aj vyplnených formulárov. Dôvodom je, že odchytávame užívateľov v „čítacom móde“ a tí na reklamu klikajú dobrovoľne. Pokiaľ je ponúknutý obsah kvalitný, človek si vytvorí pozitívne vnímanie značky, ktorá ho vytvorila. A to je pridaná hodnota content marketingu.”

​Zároveň dodáva: “Strossle je produkt vhodný pre všetky typy klientov bez ohľadu na ich veľkosť. Veľmi pozitívne vnímam progresívne nastavený cenník, kde je cena prekliku odrazom kvality obsahu. Oceňujem nielen samotnú platformu, ale najmô tím ľudí, ktorý robí osvetu natívnej reklame prostredníctvom rôznych aktivít.“

Pridajte sa k špičkovým slovenským firmám a spustite si reklamu v odporúčacích oknách Strossle aj vy. Stačí napísať, aký obsah chcete podporiť a koľko ľudí naň dostať.