UPC Broadband Slovakia je jeden z najväčších poskytovateľov telekomunikačných služieb na Slovensku. Ich televízne, internetové a telefónne služby využíva cez 600.000 zákazníkov vo viac ako 60 mestách a obciach na Slovensku. Tie sa pravidelne vylepšujú, čo sa odráža napríklad v širokej ponuke programov. UPC ich ponúka vyše 170, z toho až 80 v HD kvalite.

Jedným z produktov spoločnosti je internetová televízia Horizon TV. Tú mohli existujúci zákazníci využívať dlhodobo zadarmo. Minulý rok ju ale začali predávať ako samostatný produkt aj tým, ktorí nemajú UPC internet. Služba dostala svoju vlastnú webovú stránku – horizontv.sk.

Ciele kampane


Hlavným cieľom spoločnosti bolo spropagovať a následne predať službu Horizon TV. Úlohou bolo pritiahnuť kvalitnú návštevnosť na webovú stránku. Ľudia si mohli prečítať tematické články na blogu alebo overiť dostupnosť služby.

V UPC kládli dôraz na to, aby všetko vyzeralo moderne a trendy. A presne v takom istom duchu aj plánovali kampaň: „Potrebovali sme nie obyčajnú kampaň, chceli sme otestovať niečo nové, čo sme doteraz neskúšali. Preto padol výber na sieť Strossle.“ povedal Adrian Brázdil, online manager spoločnosti. Jedným dychom však aj doplnil: „Nemalo to byť ale len nové a inovatívne, muselo to aj predávať. Kampaň, ktorá nepredáva, nie je pre nás dostatočne efektívna.“

Výsledky kampane


„Zvyčajne si nerobím nejaké očakávania pred testom. Žijeme v dobe dátového marketingu a v krátkosti by sa dalo povedať: Neustále testuj, všetko odmeraj a okamžite vyhodnocuj! – Čo má dobré výsledky, to podpor, čo nemá dobré výsledky, stopni. A tak stále dokola.“
začína Adrian Brázdil opis svojich postupov overených za 25 rokov v online marketingu a ecommerce.

Výsledky kampane na všetky služby UPC v období od januára do novembra vyzerali v číslach takto:

  • UPC získala spolu 25 miliónov zobrazení reklamy v odporúčacích oknách Strossle. Tie sa rozdelili do 61 testovaných kreatív
  • webové stránky získali 90+ tisíc návštev
  • 21 %, teda približne 19 000 ľudí si na stránke otestovalo, či je služba dostupná v ich okolí (vs. priemerný benchmark spoločnosti 10 %),
  • 34 % z nich, čiže približne 6 400 ľudí, ju mali aj dostupnú a mohli si ju zriadiť.

„Za uplynulé dva roky sme pretestovali väčšinu slovenských reklamných sietí. V súčasnosti s pravidelnými kampaňami pokračujeme iba v Strossle, pretože sa v našom mediamixe ukázala ako efektívna a prospešná. Popri reklame v Google, na Facebooku a cez programmatic ide o rovnocennú formu reklamy,“ konštatuje na záver Brázdil.

Chcete sa stať expertom na obsahový marketing? Všetky naše skúsenosti zdieľame zadarmo cez naše webináre a ebooky. Preštudujte si ich, aplikujte a získajte toľko zákazníkov, že ich budete lopatou prehadzovať 😊