Ako distribučná a reklamná platforma bol Strossle súčasťou volieb 2020. Strany, ktoré sa volieb zúčastnili, riešili svoju komunikáciu viacerými spôsobmi. V rámci vizuálov kreatív sa strany zameriavali hlavne na distribúciu nosných myšlienok programov alebo na kontinuálne pripomínanie mena alebo čísla kandidáta či strany.
Kam smerovali prekliky politických kampaní?
⠀
PR články
Ján Palenčár, kandidát Dobrej voľby, podporoval kreatívy, ktoré zobrazovali jeho meno, stranu, za ktorú kandiduje, no v rámci komunikácie stavil aj na kreatívy, ktoré pôsobili medzi obsahom veľmi natívne. Tieto kreatívy viedli na PR článok v online spravodajských denníkoch.
V prípade strany SaS išlo o netradičný spôsob podpory obsahu. Strana sa rozhodla, že podporí obsah, ktorý nevytvorili oni sami. V PR článku sa odkazuje na inštitút zaoberajúci sa analýzami. Z ich štúdie mala táto politická strana najvhodnejší program až v piatich oblastiach verejného života. Strana teda stavila na pozitívnu spätnú väzbu nezávislej štúdie a tento ťah im priniesol nielen vysoké CTR (3,05 %), ale aj bonusové kliky, ktorých bolo až 17 000, čo predstavovalo takmer trojnásobok pôvodného rozpočtu na kampaň.


Oficiálne stránky kandidátov alebo strán
Okrem PR článkov viedli prekliky klientov aj na oficiálne stránky strany alebo konkrétneho kandidáta. Ako príklad uvádzame Pavla Nechalu. V jeho kampaniach išlo tiež o mix native awareness formátu a distribučného formátu, kde vďaka pútavým nadpisom získal pre svoju kampaň viac ako 1 000 bonusových klikov. Celkovo kampaň získala vyše 3 000 000 impresií.



Videá
Pre podporu videoobsahu sa rozhodli strany OĽaNO a Za ľudí. Tieto kreatívy sa niesli v duchu native awareness formátu, z ktorých sa návštevník dostal na YouTube video. Vďaka podpore v Strossle odporúčacích boxoch, sa na tieto videá prekliklo vyše 40 000 používateľov a bannerová reklama bola zobrazená takmer 6 000 000-krát.


Reklamy strán, ktoré u nás inzerovali, boli zobrazené takmer 26 000 000-krát, vďaka čomu neustále budovali vzťah a boli viditeľní pre voličov, potenciálnych voličov a voličov, ktorí ešte neboli rozhodnutí, komu svoj hlas odovzdajú. Treba rovnako poznamenať, že všetky impresie cez Strossle platformu sú viditeľné impresie, za ktoré inzerent neplatil. V Strossle sieti sa platí len za kliky.
Vďaka mixu formátov priniesol Strossle výsledky, ktoré strany či kandidáti potrebovali v rámci svojej komunikačnej stratégie, či už išlo o impresie, prekliky alebo pozretia videí. Sú preto ideálnym doplnkom mediálneho mixu aj pre politické kampane. Strany získajú miesto pre svoju reklamu na prestížnych slovenských weboch, ktorým čitatelia dôverujú a radi ich navštevujú. Reklama je zobrazená na miestach, kam čitatelia upriamujú svoju pozornosť. Šanca, že si strany, ich tváre či slogany zapamätajú je veľmi vysoká.