V tejto sekcii nájdete odpovede na najčastejšie otázky súvisiace s nastavovaním a vyhodnocovaním reklamných kampani v sieti Strossle. Ak ste medzi nimi nenašli odpoveď na otázku, ktorá Vás zaujíma, dajte nám, prosím, vedieť na kampane@strossle.com a radi Vám ju zodpovieme.
Obsah
- Nastavenie kampane
- 1. Aká je cena za klik?
- 2. Aké sú možnosti cielenia?
- 3. Aký je rozdiel medzi ad-set a ad-creatives?
- 4. Čo znamená, ak pri kampani svieti červený výkričník ?
- 5. Kde môžem nájsť svoje aktuálne a minulé kampane?
- 6. Kampaň odbehla za dva týždne, hoci bola pôvodne naplánovaná na mesiac.
- 7. Môžem si pre moju kampaň vybrať konkrétne weby, na ktorých sa bude zobrazovať?
- 8. Ako si overiť, že počet klikov uvedený v dashboarde je správny?
- 9. Systém mi v poli SPEND ukazuje inú sumu, ako vidím na faktúre. Prečo?
- 10. Prečo v kampani nastaviť vždy viacero kreatív?
- 11. Ako funguje automatická optimalizácia?
- Kreatíva kampane – tipy a triky
- 1. Aký obrázok vybrať pre kampaň?
- 2. Aký dlhý má byť nadpis?
- 3. Na čo slúži pole “image overlay text”?
- 4. Ako nájdem reklamu “naživo na webe”?
Nastavenie kampane
Aká je cena za klik?
Štandardná cena za 1 klik je 0,5 EUR, pokiaľ nemáte dlhodobý balíček.
Pre nových klientov ponúkame k prvej kampani úvodný bonus, 100 % klikov zadarmo. Viac info v aktuálnom cenníku.
Aké sú možnosti cielenia?
Pre každú kampaň je možné vybrať cielenie podľa Site Types, teda podľa typu webov, na ktorých sa bude kampaň zobrazovať. Všetky weby v našom portfóliu sme podľa ich obsahu rozdelili do kategórii, celý zoznam nájdete tu. Vždy odporúčame vybrať minimálne 3 typy webov, v opačnom prípade by bol dosah kampane výrazne obmedzený a na jej dodanie by bol potrebný dlhší čas.
Aký je rozdiel medzi ad-set a ad-creatives?
V kampani môžete nastaviť niekoľko ad-setov, ktorých súčasťou sú ad creatives. Ad – set je všeobecné nastavenie pre všetky ad-creatives (kreatívy), ktoré sú pod ním vytvorené. V rámci jedného ad-setu môžete otestovať viacero obrázkov či nadpisov.
Čo znamená, ak pri kampani svieti červený výkričník?
Červený výkričník ❗ sa zobrazí v momente, keď systém odhadne, že sa kampaň nestihne dodať v stanovenom termíne. V takom prípade odporúčame buď upraviť trvanie kampane alebo rozšíriť jej cielenie. Systém následne dodanie prepočíta a do pár hodín znova vyhodnotí, či ju stihne dodať.
Kde môžem nájsť svoje aktuálne a minulé kampane?
V prípade záujmu Vám môžeme vytvoriť prístup do nášho reklamného systému Marketplace. V ňom môžete sledovať štatistiky svojich kampaní, zobraziť si staršie kampane alebo nastavovať a upravovať aktuálne kampane bez toho, aby ste museli čakať na to, kým kampaň nastaví alebo upraví naše kampaňové oddelenie ?
Kampaň odbehla za dva týždne, hoci bola pôvodne naplánovaná na mesiac. Čo sa stalo?
Na rýchlosť dodania kampane má vplyv viacero faktorov, ako napríklad počet klikov, trvanie kampane alebo preklikovosť (CTR). Náš reklamný systém rozpočíta podľa počtu klikov a trvania kampane, koľko klikov má kampani dodať každý deň. Avšak v prípade, že má kampaň nastavený nízky počet klikov na dlhšie obdobie a zároveň má kampaň vyššiu preklikovosť (CTR), môže sa stať, že odbehne skôr.
Môžem si pre moju kampaň vybrať konkrétne weby, na ktorých sa bude zobrazovať?
Kampaň môžete zacieliť podľa Site Types, teda podľa typu webov, na ktorých sa bude kampaň zobrazovať. Všetky weby v našom portfóliu sme podľa ich obsahu rozdelili do kategórii, celý zoznam nájdete tu. Náš reklamný systém neumožňuje vybrať iba konkrétne weby, na ktorých by sa kampaň zobrazovala. V Strossle si dávame mimoriadne záležať na výbere našich partnerov, spolupracujeme iba s prémiovými vydavateľmi. V našom portfóliu určite nenájdete žiadne konšpiračné weby alebo stránky, ktoré by neboli brand safe.
Ako si overiť, že počet klikov uvedený v dashboarde je správny?
Náš systém meria klik, keď používateľ klikne na reklamu v odporúčacom boxe. Kliky a impresie je možné merať aj meracími kódmi tretích strán (napríklad Gemius, Adform, bit.ly a podobne). Upozorňujeme však, že tieto kódy môžu byť v niektorých prípadoch blokované citlivými adblokmi.
Systém mi v poli SPEND ukazuje inú sumu, ako vidím na faktúre. Prečo?
Systém Marketplace umožňuje v poli Price per unit nastaviť akúkoľvek sumu. Je to z dôvodu, že tento systém využívajú všetky krajiny v rámci spoločnosti Strossle a ceny sa v jednotlivých krajinách líšia. Štandardná cena je 0,5 EUR za 1 klik (aktuálny cenník). Suma na faktúre je preto vždy vypočítaná podľa vzorca počet klikov pri nastavení kampane x cena za 1 klik.
Prečo v kampani nastaviť vždy viacero kreatív?
Pri nastavovaní vašej kampane odporúčame vždy otestovať viacero kreatív, teda rôzne obrázky a nadpisy. Systém dokáže kreatívy automaticky optimalizovať podľa CTR, to znamená, že bude preferovať kreatívy s vyšším CTR a vy tak dosiahne najväčšiu efektívnosť kampane ?
Ako funguje automatická optimalizácia?
V prípade, že si v kampani vytvoríte viacero kreatív, môžete si vybrať spôsob automatickej optimalizácie – teda spôsob, podľa ktorého bude systém preferovať úspešnejšie kreatívy. Optimalizovať ich môže podľa CTR, času stráveného na cieľovej stránke alebo konverzií. V prípade, že by ste chceli zvoliť automatickú optimalizáciu podľa času stráveného na cieľovej stránke alebo podľa konverzií, je potrebné, aby ste ešte pred začiatkom kampane na cieľovú stránku nasadili Strossle merací script. Ten Vám zašleme na vyžiadanie.
Kreatíva kampane – tipy a triky
Aký obrázok vybrať pre kampaň?
Odporúčame používať natívne, resp. redakčne pôsobiace obrázky. V každej kampani je vhodné otestovať viac druhov obrázkov. Kampaň môžete nastaviť tak, aby systém automaticky uprednostňoval kreatívu s vyšším CTR. Naše odporúčacie okná prispôsobujeme stránke, na ktorej sa zobrazujú, aby pôsobili ako jej prirodzená súčasť. Na obrázkoch preto neodporúčame používať texty ani logá, pretože by mohli byť v odporúčacích oknách orezané. Chcete si vyskúšať, ako by vaša kreatíva vyzerala naživo? Môžete tak urobiť na stránke www.strossle.sk/obrazky. V prípade záujmu vám s návrhom obrázku pre vašu kampaň radi pomôžeme. Vhodné obrázky môžete zadarmo nájsť aj v rôznych fotobankách (www.unsplash.com, www.pixabay.com, www.pexels.com a mnoho ďalších).
Aký dlhý má byť nadpis?
V nadpise odporúčame použiť maximálne 90 znakov vrátane medzier a na jeho konci nepoužívať bodku. V opačnom prípade sa nadpis nezobrazí v odporúčacom okne celý, ale bude skrátený a ukončený tromi bodkami (…). Dôležité je, aby nadpis kampane zohľadňoval jej cieľ. Chcete si vyskúšať, ako by vaša kreatíva vyzerala naživo? Môžete tak urobiť na stránke www.strossle.sk/obrazky. V prípade záujmu vám s návrhom nadpisu pre vašu kampaň radi pomôžeme.
Pri vytváraní kreatívy prosím ponechajte pole Body prázdne, keďže sa v našim odporúčacích widgetoch nezobrazuje.
Na čo slúži pole “image overlay text”?
Toto pole štandardne nechávame prázdne. Využívame ho iba v prípade, že je zo zákona povinné označiť zadávateľa reklamy.
Ako nájdem reklamu naživo na webe?
Náš reklamný systém cieli reklamu podľa kontextu a zároveň rozpočítava jej dodanie na jednotlivé dni, a tak sa môže stať, že sa vám reklama v momente, keď ju budete na webe hľadať, nezobrazí. Screenshot z kampane vám radi pripravíme, stačí ak nás oň požiadate emailom na kampane@strossle.com ?
Štatistiky kampane a vyhodnotenie
Prečo môže byť rozdiel v nameraných údajoch v dashboarde a napríklad v Google Analytics?
Pri vyhodnocovaní kampane je mimoriadne dôležité porovnávať rovnaké metriky. Strossle meria klik v momente, keď používateľ klikne na reklamu v odporúčacom okne. Podrobnejšie sa tejto téme venujeme v tomto článku.
Ako si môžem skontrolovať kvalitu návštevnosti cez Strossle?
Môžete tak urobiť prostredníctvom rôznych analytických nástrojov, napríklad Google Analytics. Na to je však potrebné, aby ste k prekliku v kampani pridali aj UTM-parameter, prostredníctvom ktorého si môžete návštevnosť zo Strossle vyfiltrovať. UTM-parameter môžete pridať k prekliku napríklad na tejto stránke – https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/. Náš reklamný systém zatiaľ nedisponuje funkciou autotagging.
Ako môžem zdieľať štatistiky kampane?
Na sledovanie štatistík kampane slúži tzv. dashboard. Ak ho chcete zdieľať s ďalšími používateľmi, môžete tak urobiť jednoducho kliknutím na tlačidlo “share report” v pravom hornom rohu. Systém následne vygeneruje link na dashobard, cez ktorý môžu štatistiky kampane sledovať aj používatelia, ktorí nemajú prístup do nášho reklamného systému Marketplace ?