Vyberte stranu

Scéna, ktorá sa zapísala do filmových dejín, je zároveň určite jednou z najdlhšie vysielaných natívnych reklám všetkých čias.

Rain Man, štyrmi Oscarmi ovenčený film z roku 1988, je príbehom dvoch odlišných bratov. Autista Ray (Dustin Hoffman) odmietne cestovať s bratom Charliem (Tom Cruise) lietadlom do Los Angeles. Dôvodom je, že všetky aerolinky, American Airlines, Continental a Delta, už niekedy predtým havarovali, a teda sú pre Raya neprípustné. Charlie sa rozčúli, že všetky spoločnosti už niekedy predtým havarovali. A potom to príde:

Ray: „Qantas.“

Charlie: „Qantas?“

Ray: „Qantas nikdy nehavarovali.“

Keďže najbližší spoj Qantasu do Los Angeles bol cez Austráliu, cestovali na opačný koniec Ameriky autom a mohol sa tak rozvinúť dej pekného 8-hviezdičkového filmu (podľa IMDB).

 

Rain Mana dodnes hrajú televízie, u nás ho naposledy vysielala počas vianočných sviatkov Prima. Dodnes milióny ľudí po celom svete počúvajú o Qantase ako o najbezpečnejších aerolinkách od génia, ktorý dokáže zrátať rozsypané zápalky len pri pohľade na ne.

Ešte jeden vtipný fakt. Túto „Qantas scénu“ všetky konkurenčné aerolínie z verzie Rain Mana, ktorý sa dal pustiť na TV obrazovkách zabudovaných do sedadiel v lietadlách, vystrihli.

Ďalšie odporúčania na filmové tipy s fungujúcou natívnou reklamou či iné prípadové štúdie nájdete tiež v špecializovanej FB skupine Content marketing community SK/CZ alebo v príručke Obsah, ktorý ľudia milujú.

Za tie roky nám rukami prešli tisíce kampaní. Napíšte nám a my vám radi poradíme, ako tvoriť obsah, ktorý vám zafunguje.