Poučte sa z failov nášho CEO Filipa Kunu


Nie nadarmo sa hovorí, že človek sa najlepšie učí z vlastných chýb. Netreba ich preto brať ako prehru, ale ako príležitosť na zlepšenie. No a čo je efektívnejšie, ako učiť sa z failov iných úspešných ľudí? Aj o tom je podcast Neúspešné príbehy úspešných ľudí od Kešu advertising, ktorého hosťom bol aj náš CEO Filip Kuna.

Ako sa nenaháňať za číslami, čo je vo firme najdôležitejšie a ako nevyhorieť?


Aj toto sú témy, o ktorých sa Filip rozprával s Matúšom (CEO a kreatívny stratég Kešu advertising). Môžete si pozrieť video, pustiť si ho ako podcast (Filipov tip je si pri počúvaní zacvičiť), alebo si top myšlienky z rozhovoru prečítajte v tomto článku ?

Matúš: Prečo si sa vybral cestou natívnej reklamy?

Filip: Príde mi to ako reklama, ktorá človeka nevyrušuje, neobťažuje. Dokonca, keď je dobre urobená, tak dáva človeku aj pridanú hodnotu. Reklamu som totiž vnímal najmä negatívne – pozeráš film a v tom najlepšom ťa to preruší. A keďže si zvedavý, ako to bude pokračovať nevypneš to, no ako diváka ťa to štve. To je to, čo mi vadilo na reklame. Keď je natívna reklama urobená dobre, tak ani nevnímaš, že konzumuješ reklamu. Asi preto som si ju vybral, neobťažuje ľudí.

Vedeli ste, že.. najklikanejší button na svete nie je like button na Facebooku, ale je to skip ad na reklamách od Youtube?

Predtým ako sa Filip venoval reklame podnikal vo viacerých odvetviach. Začal podnikať na strednej škole s počítačovými hrami a internetom. Potom ako predal hernú firmu, začal pracovať v Slovak Telekome, ktorý hry vnímal ako prostriedok na podporu vysokorýchlostného internetu.

Hľadáte marketingové inšpirácie? Odoberajte  newsletter od Filipa a dostanete pravidelnú porciu dvakrát týždenne 💡
Matúš: Na koľkých projektoch si robil naraz?

Filip: No a toto – keď preberáme tie faily – je asi môj najväčší životný fail, že som na veľa projektoch v krátkom čase robil naraz. Stálo ma to hrozne veľa času a peňazí kým som prišiel na pointu, že je potrebný laser focus. Vybrať si jeden projekt a na to sa plne sústrediť. Prišiel som na to potom, ako som robil na rozličných projektoch s rozličnými tímami ľudí naraz a nedosahoval výsledky, aké by som chcel.

Mal som to aj pri rôznych hrách či internetových stránkach, stále som uvažoval, že čím to je a prečo mi to nejde. Kamaráti a okolie mali jednu hru a mali úspech, no u mňa to neprichádzalo. Problémom bolo, že som sa každému projektu venoval 1-2 hodiny denne. Bol som roztekaný a defokusovaný. Podobne to je, keď robíš na polovičný úväzok, myslíš si, že urobíš o polovicu menej. Ja si myslím, že urobíš 10 až 20-krát menej, pretože čas ktorý nad tým rozmýšľaš a energia ktorú do toho dávaš sa znižuje. Pri plnom úväzku sa zúčastňuješ porád a tak nič nezmeškáš, všetky myšlienkové pochody či branstormingy sú s laser focusom, netreba ti vysvetľovať kontext, takže nikoho nezdržuješ – ale naopak, zapájaš sa inými nápadmi. Máš viac peňazí, tým padom sa vieš viac sústrediť na prácu a menej na ďalšie zdroje zárobkov…

„Tak ako nemôžeš byť dobrým otcom desiatim deťom s desiatimi ženami, tak nemôžeš byť dobrým projektovým manažérom piatich hrám naraz.“

Matúš: Čo ťa po týchto skúsenostiach viedlo k tomu, aby si sa dal na marketing a natívnu reklamu? Prípadne kde hľadáš inšpiráciu, čo sleduješ?

Filip: Opäť sa to týka toho laser focusu. Keď som riešil hromadu rozličných projektov, tak som sledoval hromadu rôznych zdrojov na iné témy. Tým pádom som v každom bol iba trošku. Tak isto to bolo v tejto inšpirácii, že keď som sa začal sústreďovať na natívnu reklamu, ktorá u nás na Slovensku nebola a videl som v tom zmysel, tak som začal sledovať médiá a ľudí v zahraničí, ktorí sa venovali týmto témam. Takže miesta, kde som hľadal inšpiráciu boli Youtube, LinkedIn a médiá, ktoré máme k dispozícii všetci. Rozdiel je, že som sa zameral iba na konkrétnych ľudí, konkrétne stránky a kanály, ktoré sa venujú tejto téme, nejakých 10-15 ľudí. Tieto stránky väčšinou citujú nejakého človeka alebo profesora, z ktorého čerpajú oni a ja potom začnem sledovať toho na koho sa odvolávajú. Takto jednoducho som si rozširoval sieť. No a ďalšia vec sú algoritmy, ktoré fungujú tak, že ti dávajú to čo ty konzumuješ, sleduješ. Algoritmy mi teda ponúkali podobný obsah, ktorý som začal sledovať. Čiže veľmi jednoduchý spôsob.

Matúš: Vieš byť konkrétnejší a dať zopár príkladov?

Filip: Na Slovensku sledujem médiá ako Stratégie, Marketeris, The Marketing Journal, Contagious a z ľudí na LinkedIn napríklad Peťo Šebo, Pastier, Woska, Richard Mareček z Dedoles, Tony Dúbravec a ďalší. Toto je taká komunita ktorú uznávam, pretože si myslím, že niečo v živote už dosiahli.

 Ako stihnúť všetko dôležité? Naučíme vás to v pripravovanom praktickom kurze time managementu ⏱
No a v zahraničí sú to rôzni speakri a profesori. Môj najobľúbenejší, pretože sa mi páči jeho štýl komunikácie je známy Mark Ritson, od neho mám kúpené aj všetky jeho drahé kurzy. Okrem neho sú to aj iní autori ako Byron Sharp, Binet, Field a podobní ľudia. Ale hovorím, zoberiem si akúkoľvek veľkú firmu, od technologického po FMCG segment a iba si nájdem, že kto je ich CMO a hneď si dávam follow na LinkedIn a takýmto spôsobom si rozširujem sieť.

Matúš: Ako sa podľa teba vyhnúť vyhoreniu?

Filip: Keď som pracoval v Zozname alebo hocikde inde, vždy som mal potrebu, že aj keď to nebol môj projekt alebo podnikanie, správal som sa k tomu ako k svojmu vlastnému a venoval som tomu všetku energiu. Taktiež som sa na všetko pozeral cez čísla a naháňal sa za nimi. Teraz ako mám vlastnú rodinu a firmu, od čísiel som trochu opustil a ide mi najmä o to, aby som bol so svoju prácou spokojný. Aby som nepracoval pre hlupákov – keď si niekto neváži moju prácu a čas, tak nechcem s takými ľuďmi robiť. Teraz si vážim aj menšie čísla ale s tým, že som spokojný, že ľudia majú dobrú náladu, tešia sa do práce a v komunikácii sa vnímajú ako partneri.

Takže taká je veľmi dlhá odpoveď na veľmi krátku otázku – jedna vec, naháňať sa za číslami a z toho vyplýva, že:

Keď si v pohode v práci, tak si v pohode aj v rodine, že sa jej môžeš viac venovať. A zase keď je pohoda v rodine a máš pekný vzťah s manželkou/frajerkou, s deťmi… tak si vyrovnanejší v práci a problémy v nej ťa tak ľahko nerozhodia. Povedal by som, že to je taký začarovaný pozitívny kruh.
V agentúrach je môj obľúbený vtip, že vieš prečo sa ľudia v agentúrach sa tešia na Mikuláša? Lebo iba 3x sa vyspia a sú tu Vianoce. No a to je presne to, že sa ľudia v agentúrach prepaľujú a nie je to zdravo nastavené – nepoznám segment v ktorom by boli ľudia viac prepálení a vyhorení ako v marketingovom segmente. My to máme vo firme tak, že keď iní ľudia spia, tak ja pracujem a keď všetci sú v robote, tak ja športujem a oddychujem. Každý vo firme si určuje, kedy mu práca vyhovuje. Niekomu to vyhovuje cez deň, niekomu cez víkend, niekomu po večeri.  

No a posledný lifehack od Filipa na záver:

„24 hodínový deň síce nenafúkneš, ale dokážeš robiť dve veci naraz. Preto počúvam podcasty či pozerám videá pri tom ako športujem. Počúvam audioknihy, keď šoférujem či cestujem. Keď si umývam zuby sa zdvíham na lýtkach – za pár rokov tak budem mať super vypracované lýtka za nulový čas. Takto sa snažím zefektívniť svoj deň – hľadám ako spojiť dve veci do jednej.“
Ak aj vy hľadáte, čo počúvať či pozerať pri cvičení či cestovaní a tak zefektívniť svoj čas? Tak odoberajte kanál Filip Kuna, kde vám každý týždeň prináša zaujímavé príbehy zo sveta marketingu ▶️

MÁTE OTÁZKU?

KONTAKTUJTE NÁS!

+421 917 435 009
mamzaujem@strossle.com

kontaktný formulár

This will close in 0 seconds