Tu bude nejaký krásny popis 🙂
Obsah
- Ktorý výrobca pneumatík má dlhoročný veľmi úspešný content marketingový projekt, ktorý určite poznáte?
- Značka čoho vymyslela Guinessovú knihu rekordov?
- Ktorá spoločnosť je najväčším zadávateľom reklám na Slovensku?
- Kto je autorom výroku „Obsah je kráľ“?
- Ktorá značka auta perfektne využila natívnu reklamu vo filmoch s Jamesom Bondom?
- Aké tvrdenie najlepšie vystihuje Natívnu reklamu?
- Čo všetko môžeme považovať za content?
- Ktorá spoločnosť mala prvý reklamný banner na svete?
- Ktorá značka má jeden z najstarších konceptov content marketingu, ktorý im funguje dodnes?
- Ktorá svetová značka má najviac odberateľov a pozretí videí na YouTube?
- Krásne príklady nestarnúceho „vždy zeleného“ obsahu:
- Po ktorom jedle sa v Japonsku idú ľudia zblázniť tak, že sa stalo ich tradičným vianočným jedlom?
Ktorý výrobca pneumatík má dlhoročný veľmi úspešný content marketingový projekt, ktorý určite poznáte?
Vyhrali tí, ktorí si tipli, že je to Michelin ich projekt Michelinovských hviezdičiek. Čo má spoločné Michelin, výrobca pneumatík, s content marketingom?
S bedekrom začínali ešte v roku 1900, keď po celom Francúzsku (odkiaľ firma pochádza) jazdilo dokopy 3000 áut. Benzínky, autoservisy, či vôbec základný servis pre vodičov (ako si opraviť auto a pod.) rozhodne neboli takou samozrejmosťou, ako je to teraz.
Až o 30 rokov neskôr, na podporu cestovania, nech derú vodiči gumy, pridali do ročenky i reštaurácie či hotely. No a kde je táto ich aktivita dnes?
Získajte aspoň jednu hviezdu a bude to mať okamžitý a dramatický vplyv na príjmy, počet rezervácií i hostí z celého sveta. je to obrovská prestíž a zároveň aj stres, celú tu mašinu udržať v chode a pritom nestratiť kvalitu. Napríklad francúzky kuchár Bernard Louiseau ešte v 2003 spáchal samovraždu po tom, čo sa dozvedel, že jeho podnik pravdepodobne stratí 3 hviezdičky.
Michelin je proste ďalší skvelý príklad toho, že obsahový marketing je vhodný pre každého, kto má svojim klientom čo povedať … aj keby ste vyrábali gumy na auto.
Značka čoho vymyslela Guinessovú knihu rekordov?
Tušili ste, že Guinessova kniha rekordov je jeden z najzaujímavejších content marketingových príbehov vôbec?
Všetci ju poznáme, ale málokto tuší, že za ňou stojí (a dlhé desaťročia riadil jej rozvoj) írsky pivovar Guinness. Nápad sa zrodil v hlave riaditeľa Hugha Beavera po tom, ako sa s kamarátmi na poľovačke nevedeli zhodnúť na tom, ktorý európsky vták je najrýchlejší.
Nevedeli však ani neskôr dohľadať k odpovedi zdroje. Beaver sa domnieval, že sú stovky takýchto krčmových debát a že by to bol fajnový marketingový nástroj. V 1954 oslovil istých bratov McWhirterovcov, ktorí mali vlastnú fact-checkingovú firmu, nech mu napíšu túto knihu rekordov. Po náročnej dvojmesačnej práci bolo na svete prvých 1000 výtlačkov, ktoré zadarmo rozdali do barov a krčiem v Írsku a Anglicku.
Feedback bol však tak dobrý, že sa rozhodli prijať viac zamestnancov a rozšíriť obsah. Začali knihu predávať a za najbližších 6 rokov predali pol milióna výtlačkov. Do roku 1974 predali ďalších 23 miliónov kópií a sami sa tak zapísali do knihy ako najpredávanejšia kniha (na ktorú sa vzťahovali autorské práva) všetkých čias. Do dnes vyšla kniha v 23 jazykových mutáciách v 100 krajinách, obsahuje viac ako 40.000 rekordov a predalo sa 130 miliónov kópií.
A aké si z toho vieme zobrať ponaučenia pre vlastný biznis?
- Kniha je ďalší príklad toho, kedy je marketing nie nákladovou, ale výnosovou položkou.
- Keď tvoríme super obsah, nikomu nevadí, že číta reklamu. Ešte vám za ňu sú ochotní aj zaplatiť.
- Zapojte komunitu, nech sama tvorí obsah. Každý, kto splní pravidlá, sa môže so svojim rekordom prihlásiť do knihy.
- Na tvorbu obsahu si nájdite odborníkov, ktorí majú skúsenosti s tvorbou kvalitného obsahu. Beaver nečakal, že sa jeho marketingoví ľudia stanú z noci do rána profi novinármi.
Ktorá spoločnosť je najväčším zadávateľom reklám na Slovensku?
Ako je možné, že sa Lidl stal zo zatracovanej značky pre nižšie sociálne vrstvy k priam lovebrandu?
Jednoduchá odpoveď: kuchynalidla.sk
Aspoň tak odpovedal šéf marketingu slovenského diskontu na túto otázku v Stratégiách. vraj ich receptársky web pozná 9 z 10 slovákov a 50% slovákov ho už ja navštívilo.
Na Youtube má ich kanál cez 95 tisíc subscriberov, ktorí zhliadli 65 miliónov krát niektoré z ich 2000 videí. tie sú čisto receptárske, z tovarov, ktoré si kúpite v hociktorej ich predajni. to sú skvelé čísla, že?
Kto je autorom výroku „Obsah je kráľ“?
Content je king, distribúcia JE KING KONG
Síce som to povedal tak 1000x … nie som autorom tohto výroku, minimálne jeho prvej časti 🙂 Povedal ho Bill Gates.
Váš ebook, webinár, newslettere, články, podcasty, príspevky na sociálnych sieťach .. nič z toho samé o sebe NIE JE content marketing. To všetko je len obsah. Bez jeho marketingu, distribúcie, sústavného uvažovania nad tým, ako doručíte svoje posolstvá cieľovej skupine, to aj tak ostane – „iba“ tým obsahom. Obsahom, ktorý je pre vás všetkým, lebo ste na ňom strávili toľko času … ale pre vašu cieľovú skupinu je to len kvapka v mori možností, ako môže stráviť svoj čas.
Znie to síce paradoxne, možno to niekoho aj naštve. kvalitný obsah je nevyhnutnou, ale určite nie najdôležitejšou súčasťou content marketingu. Kvalita je totiž relatívna (keď mi neveríte, pozrite si, aké hovadiny práve fičia na tiktoku). Sistribúcia je dôležitejšia ako samotný obsah, preto by ste jej aj mali venovať väčšinu zdrojov. Hovoríme o tom aj v našom webinári Obsah je King, distibúcia je King Kong.
Ktorá značka auta perfektne využila natívnu reklamu vo filmoch s Jamesom Bondom?
Natívna reklama je vtedy dobrá, keď divák ani nemá pocit, že nejakú reklamu konzumuje. Ako keď vám nevadí, že James Bond jazdí na Aston Martin.
Product placement bol obsiahnutý od vôbec prvej bondovky, Dr. No, vydaného v 1962. Obsahoval minimálne 10 produktov, použitých vo viac ako 190 záberoch a na obrazovke boli cez 15 minút času.
Niektoré značky sú vo filmoch od začiatku. Napr. šampanské Bollinger pil každý jeden herec hrajúci tajného agenta, s výnimkou Seana Conneryho. Iné značky si zase museli svoje výslnie ťažko kúpiť – Rolexy nahradilo Seiko, tie potom nahradila Omega. V Spectre (2015) vraj Heineken stálo 45 miliónov dolárov, že sa Daniel Craig napil Heinekenu namiesto tradičného martini.
Aké tvrdenie najlepšie vystihuje Natívnu reklamu?
Na čo je dobrá reklama, keď nikto nevie, na aký produkt je to reklama? Niekedy sa nám aj v Strossle stane, že klient podporuje článok tak natívny, že čitateľ po prečítaní ani netuší, čo bol ten produkt.
Jedno z najsledovanejších slovenských Youtube videí je presne ten príklad. Tušili ste, že Egov song „Žijeme len raz“ (k dnešnému dňu 83+ miliónov videní) bola vlastne natívna reklama na objednávku?
Študentský Klub Relax je v nej zakomponovaný rovno do refrénu, odzneje teda niekoľko krát a zaplatil zaň 7000 Eur. Všimli ste si to niekto niekedy?
Ak sa chcete o Natívnej reklame naučiť viac, stiahnite si náš webinár, v ktorom sa dozviete všetko podstatné o natívnej reklame. Čo to je, ako ju robiť, aké sú dobré, zlé a škaredé príklady.
Čo všetko môžeme považovať za content?
Obsah je všetko, čo dáva používateľovi zmysel, ideu, pridanú hodnotu – všetky možnosti boli správne.
Obsah zabáva, inšpiruje, učí nové veci. Aj keď je to najčastejšie v podobe textu či videí, formátov je ďaleko viac.
Mnoho marketérov má stále content marketing odvetvie zaškatuľkované len v podobe klasických článkov, prípadne videí. Väčšina klientov, ktorí chcú naskočiť na rozbehnutý vlak, vo svojich dopytoch nežiada nič iné. Akoby to bolo všetko, čo existuje.
Avšak význam slova obsah je oveľa širší. Produktové mikro stránky, súťaže, kvízy, prieskumy, knihy, obrázky, infografika, recenzie, aplikácie či hry. Aj takýmto spôsobmi si môžete tvoriť vzťah so svojimi budúcimi zákazníkmi. Pozrite si príklady toho, čo všetko je obsah.
Ktorá spoločnosť mala prvý reklamný banner na svete?
Vôbec prvý banner uzrel svetlo sveta 27. 10. 1994 na stránke hotwired.com amerického telco operátora AT&T, čo bola prvá online verzia do dnes vydávavného časopisu WIRED. zaujímavé sú na nej hneď tri veci:
- tipnite si, aké malá CTR?
- vedeli by ste povedať, kto bol zadávateľ?
- kam preklik smeroval?
Banner propagoval vtedajšiu kampaň „You will“ , ale logo zadávateľa by ste hľadali iba ťažko. Prekliklo sa neuveriteľných 44% (pre porovnanie, dnes je to podľa niektorých zdrojov menej ako 0,1%). A nedostali sa na stránku zadávateľa, ale samostatnú stránku, kde boli informácie o vybraných múzeách a galériách.
Neviem prečo, ale práve týmito číslami a fungovaním mi to v mnohom pripomína natívnu reklamu, ktorá keď je dobre spravená, tak nevadí nikomu. Práve naopak, má takú hodnotu, že si ju ľudia sami radi zdieľajú.
Ktorá značka má jeden z najstarších konceptov content marketingu, ktorý im funguje dodnes?
Myslíte si, že váš produkt nie je dosť sexy? Tak skúste predávať traktory.
Výrobca kombajnov, traktorov a inej poľnohospodárskej techniky John Deere. Už v roku 1895, dávno predtým, ako to bolo cool, založili svoje vlastný magazin „The Furrow“ (v preklade „brázda“).
Zamerali sa na tvorbu top obsahu, pomáhali čitateľom, radili. Prečítajte si celý ich príbeh na našom blogu.
Výsledok? Dnes majú cez 2M+ predplatiteľov po celom svete, vychádzajú v 14tich jazykoch v 40tich krajinách. je to perfektná ukážka toho, kedy marketing vo firme nie je nákladové, ale výnosové stredisko.
Ktorá svetová značka má najviac odberateľov a pozretí videí na YouTube?
Lego 🙂 Znie to síce až neuveriteľne, ale ich 23 tisíc videí nazbieralo už cez 12 miliárd videní, teda priemerne 520 tisíc videní na každé jedno video. To je naozaj veľký úspech na značku, ktorá bola v 2003 na pokraji bankrotu, s dlhom 800 miliónov dolárov. Ľudia mali novú hračku s názvom internet a lacná čínska konkurencia zaplavovala svet svojimi kópiami.
Čo teda stojí za jedným z najväčších comebackov všetkých čias?
- osekali náklady na ľudí a výrazne zoštíhlili svoje portfólio – je to tak, peniaze zarobíte buď že viac predáte, alebo menej miniete;
- sústredili sa na digitál – dnes majú na internete kopu hier, aplikácií, videí, diskusných fór. Dokonca majú vlastnú sociálnu sieť pre deti od 5 do 13 rokov. Keď máte predstavivosť ako ja, teda na úrovni 0, tak na ich webe nájdete všetku potrebnú inšpiráciu a návody. Neuverili by ste, čo všetko sa dá z tých kociek vystavať;
- nakúpili licencie od Disney a iných filmových štúdií, začali tvoriť špecializované fanúšikovské sety a samostatné príbehy. ako napríklad tie na YT kanáli. Ich prvý Lego Movie zarobil len v kinách podľa IMDB cez 500M dolárov. Výborný výsledok na to, že divák prakticky sleduje 90 minútovú reklamu na stavebnice z Dánska.
No.. nie je o tom všetkom práve content marketing? Obsah, ktorý ľudia milujú. Neexistuje veľa firiem na svete, ktoré by to dokázali tvoriť tak dobre ako práve Lego. Inšpirujme sa teda všetci nimi.
Krásne príklady nestarnúceho „vždy zeleného“ obsahu:
Evergreen content – ultimátna zbraň obsahového marketingu. Využívate ju naplno?
Ušetríte veľa peňazí, času a energie, keď sa budete zameriavať na tvorbu nestarnúceho, vždy zeleného obsahu, alebo tiež „evergrínu“.
Okrem pesničiek tak môžeme označiť hocijaký content, ktorý radi skonzumuje aj teraz, aj o rok, päť, 20. Takýto obsah bude dlhodobo čítaný, vyhľadávaný, zdieľaný, nosiť leady. Ako napríklad taký recept na segedín na Kuchyni Lidla, či turistický sprievodca od ČSOB pri výlete do Tatier, či maturitné podcasty Hashtagu.
Nedávno sme o evergreen obsahu nahrali aj Youtube video – ukážem vám v ňom, prečo dokážu evergríny prinášať lepšie výsledky, ako aj tie najhorúcejšie trendy. A ako si s nimi dokážete uľačiť prácu s obsahom.
Po ktorom jedle sa v Japonsku idú ľudia zblázniť tak, že sa stalo ich tradičným vianočným jedlom?
KFC!
Je to haluz, ale tak, ako je pre nás všetkých normálne dať si na vianoce kapustnicu, rybu či rezeň, v Japonsku je to kýblik plný vysmážaných krídelok z KFCčka! Len na 24. Decembra majú lokálnej pobočky fastfoodového reťazca 10 (!!) násobok tržieb oproti bežnému dňu roka.
A pokiaľ zmeškáte a nestihnete si objednať svoj kýblik na stanovený čas, budete odsúdení na niekoľkohodiné čakania v dlhých predlhých radách ťahajúcich sa von z predajní. Skrátka KFC je v Japonsku vianočnou tradíciou už takmer 50 rokov.
A viete, kto za to všetko môže? Reklama! V Japonsku je vraj menej ako 1% populácie kresťanov, preto sa tam voľakedy Vianoce vôbec neoslavovali.
To až masívne promo zahraničných korporátov na konci 60. rokov prinieslo tento sviatok do krajiny. niečo podobné ako Halloween u nás. Celý ten hype vraj spustil zahraničný zákazník, ktorý sa obsluhe posťažoval, že v celej krajine nevie zohnať jedinú morku na Vianoce a tak prišiel do KFC.
To ich inšpirovalo, aby o rok neskôr spustili kampaň „Kentucky for Christmas“. Vrámci nej vytvorili špeciálny kýblik pre dospelých, s veľa jedlom, koláčmi a vínom. Pred frenčízy postavili veľké sochy Colonela Sandersa prezlečeného za Deda Mráza.
No a samozrejme, to všetko podporovali veľkými, krásnymi emočnými kampaňami v médiách. Dokázali nimi zákazníkom vsugerovať predstavu, že keď chcú osláviť Vianoce ako vo vyspelej USA, tak s vyprážanými kurčatami. To, že to nebola tak úplne pravda, nikomu nevadilo.
Vidíte – keď chcete aj vy zarábať obrovské peniaze, vytvorte zvyky a tradície. Tie sú fakt výnosné.