Už sme si vysvetlili, prečo je tak dôležité drvivú väčšinu času a peňazí investovať do distribúcie obsahu. Z finančného pohľadu je logické, že čím ľudí vašu cieľovú stránku, text alebo video uvidí, tým viac sa rozloží fixný náklad potrebný na ich vytvorenie. Z hľadiska motivácie je tiež prirodzené, že autora sklame a nebaví, ak vloží čas, schopnosti a srdiečko do nejakého hodnotného obsahu a na konci dňa vidí, že si ho pozrelo pár desiatok či maximálne stoviek ľudí.

Platí tiež odporúčanie, že najvhodnejšia cesta, ako šíriť svoj obsah, je spoľahnúť sa na platenú návštevnosť. Nie ste na nikom závislí (algoritmoch vyhľadávačov, ochote používateľov či iných médií zdieľať váš obsah), všetko si ľahko nakúpite. Následne keď budete tvoriť naozaj hodnotný obsah, tak vás budú aj sami vyhľadávať, sami o vás písať, zdieľať, odkazovať na vás. Také sú výhody, keď vás ľudia majú za expertov v danej oblasti.

Nech už máte akýkoľvek pekný microsite, nech už publikujete kdekoľvek – na vlastnom webe, v médiu, Youtube kanáli, Facebook alebo Instagram profile – slabinou býva krátka životnosť. Na začiatku uvidia nový obsah verní fanúšikovia a odberatelia, počet videní okamžite vyskočí. Ale prejde pár dní, váš starý obsah nahradí niekto iný novým a ste opäť odkázaní na vyhľadávacie algoritmy.

Príkladom za všetky nech je pekná recenzia nového Volkswagenu na webe Podkapotou.sk, jednom z najväčších auto-moto magazínov na Slovensku. Článok má vysokú čítanosť – 4876 unikátnych zobrazení. Priemerne ho ľudia čítali takmer 3,5 minúty. Avšak ako vidieť z Google Analytics, do 3 dní bol “mŕtvy”. Pritom relevantný ostane pre vhodných ľudí najbližšie roky, až kým automobilka nevydá nový model auta.
volkswagen
Otázka teda znie:

Ako vhodne rozšírim svoj kvalitný obsah a získam novú návštevnosť?


Tento problém riešia tri kanály platenej PPC distribúcie – PPC od Googlu, Facebooku, alebo odporúčacie okná od Strossle. Kým sociálne siete či vyhľadávače netreba predstavovať, posledne menovaná technológia, tzv. “content discovery” platforma, je u nás stále relatívnou novinkou.

Sú to boxy s odporúčanými článkami a videami, ktoré sa nachádzajú na konci článkov médií. Tu sú čitatelia v nálade objavovať nové veci a hľadajú, čo iné im redakcia alebo algoritmus odporučí. Vďaka reklamnému systému Strossle sa tak reklama na váš článok, blog, microsite alebo eshop môže zobraziť medzi odporúčaniami na iný redakčný materiál z daného média.
novy casUkážka natívnej reklamy na cas.sk. Reklama je zakomponovaná medzi redakčným obsahom webu.

Reklama je odporúčaná kontextuálne – podľa typu média a obsahu, o čom daný človek číta. Do siete Strossle je na Slovensku zapojených viac ako 100 prémiových i odborných magazínov a spravodajských webov. Vďaka tomu má obrovský zásah, viac ako 80% slovenskej internetovej populácie. Návštevníci hľadajúci nové inšpirácie každý mesiac uvidia stovky miliónov odporúčaní a cez 10 miliónov krát si kliknú.

Takýmto spôsobom sa môžete ľahko a rýchlo dostať do povedomia veľkého počtu ľudí, alebo si len vybrať úzku cieľovú skupinu. Ak robíte veľkú, prípadne časovo ohraničenú kampaň, napríklad na rýchloobrátkový tovar, výživové doplnky, auto moto segment alebo finančné služby, môže sa vám zísť obrovská návštevnosť so širším cielením. Ak plánujete dlhodobú komunikáciu na špecializovaný segment zákazníkov, napríklad od montáže vstavaných skríň až po B2B vysokozdvižné vozíky, môže sa vám hodiť dlhodobá komunikácia. Tá síce prinesie nižšiu návštevnosť, keďže článkov súvisiacich so skriňami či vozíkmi je pomerne málo, ale bude vysoko relevantná.

Strossle spadá do kategórie natívnych reklám, teda je dizajnovo prispôsobená vždy konkrétnej webovej stránke pre počítače, mobily i tablety. Ak by odkaz na váš obsah nebol označený slovom “Reklama”, vizuálne by ste ju nerozoznali od ostatného redakčného obsahu. Vedľajším benefitom je teda z časti aj hodnovernosť, ktorú má dané médium vybudovanú u svojich čitateľov.

No a najlepšie na koniec – Strossle funguje na princípe PPC (pay per click). Platíte teda iba za kliky od tých ľudí, ktorých vaša reklama zaujala a rozhodli sa na ňu sami dobrovoľne kliknúť. Vďaka tomu býva aj návšteva na stránke dlhšia ako z iných kanálov, pretože ľudia sa sami prirodzene o vás zaujímajú.
strossle
Za tie roky, čo Strossle funguje na slovenskom a českom trhu, už v sieti odbehli tisíce kampaní. Inzerciu využili inzerenti všetkých veľkostí, od medzinárodných firiem (telekomunikácie, banky, poisťovne, automobilky, siete hypermarketov), cez stredné firmy a eshopy (Curaprox, Daikin, iClinic, Powerlogy) až po rozličné hotely, aplikácie a menšie obchody. Ozvite sa nám a pridajte sa ku nim aj vy! 🙂

Vyberáme niektoré z hodnotení spokojných zákazníkov:

Natívne články distribuované prostredníctvom Strossle sú automatickou súčasťou marketingového mixu väčšiny našich online kampaní. Strossle umožňuje veľký dosah, aký by bolo veľmi ťažké dosiahnuť distribuovaním obsahu len na konkrétnej webstránke. Strossle je naozaj efektívnym nástrojom.“ – Tomáš Olšiak, Curaprox

Investícia do natívnej kampane cez Strossle je “zásah do čierneho” a to aj pre malé e-shopy. Kampaň vám vedia ušiť na mieru. Od 1. nadviazania kontaktu s tímom je cítiť, že im na vás a vašej spokojnosti maximálne záleží.“ – Jana Kvasnicová, BiznisWeb

Komunikácia s ľudmi zo Strossle je vždy absolútne bezproblémová, nastavenia kampane sú rýchle a prispôsobené akýmkoľvek požiadavkám. Tešíme sa na ďalšie spoločné kampane.“ – Lenka Káčerová, Alain Delon

Dostať dobrý tip v správny moment vie zmeniť celý život. A v tejto knihe ich nájdete rovno 123! Všetky týkajúce sa marketingu, ako vybudovať silnejšie značky, ktoré budú viac predávať.