Automobilka Alfa Romeo už dlhé roky priťahuje zákazníkov zaujímavým dizajnom áut aj ich výborným jazdným prejavom. Väčšina Slovákov však pri výbere auta zvažuje najprv modely japonských, nemeckých, či kórejských značiek a vozidlá talianskej výroby zostávajú v úzadí. Aby spoločnosť Alfa Romeo zvýšila povedomie o modeloch Gulia a Stelvio, rozhodla sa využiť služby Strossle.

Prečo práve Strossle?

Kanály výkonnostného online marketingu najčastejšie zahŕňajú sociálne siete, pay-per-click reklamu priamo vo výsledkoch vyhľadávania, alebo nákup programatickej reklamy vo forme rôznych typov bannerov. Spoločnosť Alfa Romeo chcela ale vyskúšať aj ďalší kvalitný kanál zameraný na výkonnosť kampane, ktorý by pomohol so zvýšením konverzného pomeru.

Platforma Strossle túto podmienku splnila napríklad zobrazovaním reklamy na dôveryhodných slovenských weboch, čím prospieva dobrému menu značky. Klientovi sa taktiež páčil široký dosah reklamnej kampane, ktorý Strossle ponúka.

romeo case studyAk ste sa v online médiách stretli s týmito náhľadmi, išlo o marketingovú spoluprácu Alfa Romeo a Strossle.

Aké konkrétne ciele mala kampaň splniť?

Alfa Romeo má pri marketingových kampaniach dva hlavné ciele. Primárne sa zameriava na konverzie, pri ktorých si potenciálny zákazník vypýta cenovú ponuku, čím o auto prejavuje vážny záujem. Od tohto bodu sa automobilke často podarí predaj vozidla dokončiť. Sekundárnym cieľom je konfigurácia vozidla. Nastavenie výbavy či motorizácie vozidla je tiež jeden z krokov k jeho kúpe, ale v porovnaní s cenovou ponukou je menej „záväzný.“

Cieľovou skupinou tejto kampane boli vzdelaní muži vo veku od 35 rokov s vyšším príjmom. Autá značky Alfa Romeo sa predsa len považujú za luxusnejšie, vďaka čomu sa podľa nášho klienta hodia najmä k ľuďom v povolaniach ako súkromní lekári, podnikatelia, právnici alebo manažéri.

cielovkaManažéri, podnikatelia, právnici či súkromní lekári – tieto povolania tvoria cieľovú skupinu Alfa Romeo.

Výsledky kampane

Kampaň realizovaná prostredníctvom natívnej reklamnej platformy Strossle očakávania naplnila a ukázala, že aj slovenské weby poskytujú potenciál pre výkonnostný marketing. Dokonca, sú schopné konkurovať platformám, ako je Facebook či Google. Vďaka tomu sa klient rozhodol služby Strossle využiť aj pri reklame pre iné koncernové značky ako Fiat či Jeep.

Alfa Romeo vďaka zakomponovaniu Strossle do svojej marketingovej stratégie zaznamenala v priemere 15 % nárast v konverznom pomere na marketingových kampaniach. Po Facebooku sa platforma Strossle stala celkovo druhým najkonverznejším kanálom. K úspechu určite prispelo aj správne nastavenie kampane s CTA priamo v reklame.

TIP: Použitím správneho CTA zabezpečíte, že ľudia z cieľovej skupiny budú presne vedieť, čo majú v danej chvíli spraviť.

Zhrnutie

Klientova agentúra Starmedia okrem výsledkov výkonnostnej kampane pozitívne zhodnotila aj komunikáciu so Strossle: Oceňujeme proaktivitu hľadaní vhodných riešení pre klienta. Rovnako aj návrhy na zlepšenia výkonu kampaní, napríklad v rámci kreatívy. Kreatívna agentúra totiž často dodá iba jeden text, ktorý pre dlhšiu kampaň nie je postačujúci” – Barbora Králiková, Digital Coordinator v Starmedia.

Pochválili aj rýchle reakčné časy, proaktívny prístup a snahu čo najlepšie optimalizovať kampaň.

Ako môže vášmu biznisu pomôcť reklama v sieti Strossle? Prečítajte si ďaľšie prípadové štúdie.